“夏天快要结束了。”
=诺君。
=一个偶尔写点作文的美工。
=楚路/薰嗣
=不混同人好多年了

Somebody That I Used To Know - Gotye、Kimbra

偶尔用电脑上一次lft存点最近很中毒的歌。

很好听的一首歌,那次和同学在ktv于是同学点了这么一首,但是一直在看曲子mv看歌词而且意外般的看懂了,回家就下了。不得不说mv真的很棒,很有新意的感觉。曲调什么的也是只听一遍就很中毒了,个人很喜欢这种类型的音乐的,有点爵士乐的感觉?果然还是最喜欢爵士乐和民谣了呀wwww       

       Now and then I think of when we were together
  偶尔会想起我们还在一起的时候
  Like when you said you felt so happy you could die
  像当你说你高兴的几乎要死了
  Told myself that you were right for me
  告诉自己你是对的选择
  But felt so lonely in your company
  可在你身边仍觉得孤单
  But that was love and it's an ache I still remember
  但那就是爱 也是我忘不掉的伤痛
  You can get addicted to a certain kind of sadness
  你会沉迷于某种悲伤中
  Like resignation to the end Always the end
  像无可奈何到最后 总是这样到最后
  So when we found that we could not make sense
  于是当我们发现彼此间并不来电时
  Well you said that we would still be friends
  你说我们还会做朋友的(分手后)
  But I'll admit that I was glad that it was over
  但我要承认我当时因为解脱了而高兴
  But you didn't have to cut me off
  可是你不必这样绝情
  Make out like it never happened
  弄得像我们曾经什么也没有发生过
  And that we were nothing
  好像我们什么都不是
  And I don't even need your love
  我根本不需要你的爱
  But you treat me like a stranger
  但是你视我如同路人一般
  And that feels so rough
  让我觉得(这种做法)太无礼
  You didn't have to stoop so low
  你不必如此作践自己吧(指下文前女友做事无节操,有讽刺意味)
  Have your friends collect your records
  让你朋友来帮收拾你的唱片
  And then change your number
  接着换掉手机号码
  I guess that I don't need that though
  我猜我也不需要了
  Now you're just somebody that I used to know
  现在你只是我以前认识过的某个人
  前任女友:
  Now and then I think of all the times you screwed me over
  But had me believing it was always something that I'd done
  偶尔我会想起以前你欺骗了我,却总让我相信是我之前做了一些事(即相信前男友没有错)
  And I don't wanna live that way
  我不想再过那样的生活了
  Reading into every word you say
  从你说的每句话中揣度字里行间的意思
  You said that you could let it go
  你说了你可以放下这段感情的
  And I wouldn't catch you hung up on somebody that you used to know
  而我也不再会将你束缚在一个你仅仅是曾经认识过的人身上了(指自己)
  男:
  But you didn't have to cut me off
  可是你不必这样绝情
  Make out like it never happened and that we were nothing
  弄得像我们什么都没发生过也毫无瓜葛
  And I don't even need your love
  我不需要你的爱
  But you treat me like a stranger
  但是你视我如同路人一般
  And that feels so rough
  我感到(这种行为)很无礼
  You didn't have to stoop so low
  你不必如此作践自己
  Have your friends collect your records
  让你朋友来帮收拾东西
  And then change your number
  接着换掉手机号码
  I guess that I don't need that though
  我想我也不需要了
  Now you're just somebody that I used to know
  现在你只是我曾经认识过的某个人
  I used to know
  我曾经相识过的
  That I used to know
  我曾经相识过的
  Somebody
  某个人

评论
热度(2)

© 妄自菲薄 | Powered by LOFTER